Werkwijze
In het coachtraject verkent de medewerker allereerst de problematiek en/of vragen die hij heeft. Hij onderzoekt zijn eigen rol in relatie tot de organisatiecontext en herkent eigen ineffectieve gedragspatronen daarin. Vervolgens wordt hij zich bewust van onderliggende overtuigingen en emoties. Vanuit deze inzichten ontstaat ruimte voor ander gedrag en zoekt hij naar nieuwe mogelijkheden van effectiever gedrag. Hij gaat dit gewenste gedrag uitproberen en krijgt hier feedback op. Zo ontwikkelt hij nieuwe gedragspatronen en krijgt dan ook weer meer plezier en energie in het werk.
Resultaat
Het resultaat is, dat de klant vanuit inzicht in context en eigen gedragspatronen leert gedragspatronen te doorbreken en nieuw effectief gedrag te tonen.
Duur
Het aantal gesprekken is afhankelijk van de vraag en de complexiteit en varieert van 4 tot 6 gesprekken van 1,5 uur. De frequentie is in het begin wekelijks tot tweewekelijks. In het verloop van het traject kan een lagere frequentie zinvol zijn. Soms zijn 1 of 2 intensieve gesprekken van 2 uur voldoende. U krijgt een offerte op maat.
Voor wie
Personal coaching is geschikt voor medewerkers:
- Die zich persoonlijk willen ontwikkelen in de huidige functie: het verbeteren van communicatieve vaardigheden, assertiviteit, omgaan met werkdruk, de lat wat lager leggen, zichzelf meer durven laten zien, e.d.
- Waarbij stagnatie optreedt in het functioneren.
- Die in een nieuwe functie zich nieuwe vaardigheden/ gedrag moeten eigen maken.